دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این سوالی است که مقاله ی خود را با ان شروع میکنیم .به زبان ساده، به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری می‌شوند که برای کسب‌وکار سودمند است بازاریابی یا مارکتینگ گفته گفته می‌شود.دیجیتال مارکتینگ از انواع بازاریابی و مارکتینگ است که در بستر دیجیتال انجام میشود. بازاریابی همه روشهاو تاکتیک‌هایی را در بر می‌گیرد که شرکت‌های مختلف بااستفاده از آن‌ها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و فروش و سود بیشتر ترغیب به بکار بردن انها میشوند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

از بازاریابی دیجیتال یک عبارت جامع است که همه کانال‌ها و روش‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید محصولات و خدمات خود را از طریق دستگاه‌های الکترونیکی یا اینترنت ترویج و تبلیغ کنید را در برمی‌گیرد.دیجیتال مارکتینگ از انواع روشهای بازاریابی است که در دنیای تکنولوژی جایگاه ویژه ای در تبلیغات از آن خود کرده است.

 انواع روشهای بازاریابی دیجیتال

  •  بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)
  • بازاریابی محتوایی(Content Marketing)
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی(SMM)
  • بازاریابی ایمیلی(Email Marketing)
  • روابط عمومی انلاین(Online PR)
  • بازاریابی درونگرا(Inbound Marketing)

 بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO یا سئو)

دیجیتال مارکتینگ چیست انواع ابزار سئو بر اساس کاربرد انها
دیجیتال مارکتینگ چیست – ابزارهای بررسی

سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست

سئو که یکی از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت برای کسب جایگاه یا «rank» بهتر در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو، از جمله گوگل و طبیعتاً افزایش ترافیک ارگانیک یا طبیعی (رایگان) است.فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم. از جمله کانال‌هایی که باید روی سئوی آن‌ها کار کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب‌سایت
  • وبلاگ
  • اینفوگرافیک

 

بازاریابی محتوایی(content marketing)

بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی کسب و کارهاست. در این بخش از بازاریابی سعی می‌شود با تولید محتوای ارزشمند و مفید و در عین حال جذاب و یکپارچه مخاطبان را جذب کرد. جذب مخاطب نیز شامل جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قبلی و در نهایت کسب درامدو بازاریابی از تولید محتوا می‌شود.

کانال‌هایی که می‌توانند در استراتژی بازاریابی محتوایی شما نقش داشته باشند عبارتند از:

  • پست‌های وبلاگ
  • کتاب‌های الکترونیکی و مقالات
  • اینفوگرافیک
  • بروشورها و کاتالوگ‌های اینترنتی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی(social media marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی به معنای بهره‌گیری از پلتفرم‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان، برندسازی، افزایش فروش و حتی افزایش ترافیک وب‌سایت است. با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد درگیر انواع شبکه های اجتماعی هستنداین سیستم یکی از انواع روشهای موثر در دیجیتال مارکتینگ می باشدو تاثیر بسزایی در مارکتینگ و فروش دارد.

در این راستا می‌توانید از کانال‌های زیر کمک بگیرید:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • پینترست

بازاریابی ایمیلی(Email Marketing)

به استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی، ایمیل مارکتینگ گفته می‌شود. اگرچه ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روشهای دیجیتال مارکتینگ ازلحاظ تاثیر گذاری از رتبه کمتری برخوردار است ولی کماکان جزو یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.
شما در هر مرحله از استراتژی خود همانند برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان و… می‌توانید سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آنها بی‌خبر هستیم و نمی‌توانیم به درستی از آن سود ببریم.


حرف اخر درباره دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی دیجیتال مفهوم گسترده‌ای است که تمامی اقدامات مرتبط با بازاریابی از طریق اینترنت و فناوری‌های الکترونیکی را در برمی‌گیرد. باید توجه داشته باشید که هر اقدام و روشی برای همه کسب‌وکارها مؤثر واقع نخواهد شد و بدون برنامه نمی‌توان راه به‌جایی برد، لذا باید با انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم یک استراتژی بازاریابی دیجیتال دقیق و جامع را تنظیم کنید که جزئیات بهره‌برداری از هر یک از روش‌ها و کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را مشخص می‌کند. درنهایت، بازاریابی دیجیتال مستلزم دقت نظر و پیگیری و نظارت مستمر است و تنها از این طریق است که در مدت نسبتاً کوتاهی می‌توانید به هدف خوداز جمله سود و فروش بیشتر دست یابید.

برای ادامه اینجا کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *